انتقاد و نظارت بازی Gta V


راک استار گیمز شرکت بازی سازی نیویورکی با تکثیر بازی Gta V در سال 2013 توان و توان خویش در ایجاد کرد بازی های عالم گشوده را به چهره همگان کشید و در روز عرضه بازی بیش تر از 800 میلیون دلار از این بازی را به فروش رساند و حتی سال ها آن گاه با وجود منتشر شدن بازی های عالم گشوده یا این که به عبارتی Open World همانند Just Cause 3 ، MadMax و Whats Dogs 2 که هر سه رقبای راز طاقت فرسا Gta V بودند، گشوده هم از محبوبیت و طرف داران Gta V کاسته نشد و همگی ما شاهد همهمه و سروصدای زیاد این بازی قبلی و مخصوصا پس از نشر آن بودیم. بازی ps4 Gta V در آغاز در سال 2013 و در سال 2015 برای PC معرفی گردیده‌است دیدنی میباشد بدانید که‌این بازی تحت عنوان سودآور ترین سرگرمی در حین تاریخ ، رکورد دار گینس میباشد.

 

بازی Gta V مجموعاَ، 69 مرحله مهم و 60 مرحله فرعی دارااست و دارنده سه شخصیت مهم میباشد که هر مورد دارنده خصوصیات و توان های گوناگون می‌باشند و برای هرکدام فرایند مختلف و جذابی در حیث گرفته گردیده است که شما می‌توانید در طول بازی ببن این سه کاراکتر سوویچ نمایید و ولی روند مشترک متعددی هم برای این سه کاراکتر پباده سازی گردیده که هر سه شخصیت با همدیگر به دزدی و سرقت و نبرد میپردازند.
راک استار گیمز در بازی Gta V برای جالب خیس کردن بازی و لذت قسمت کردن تجربه گیمر ها حالتی را آماده نموده است که در آن گیمر میتواند بازی را بصورت اولیه فرد و یا این که سوم فرد ادامه دهد.
ولی یکی دلایلی که بازی Gta V را تبدیل به یکی شایسته ترین بازی های امروزه کرده و آن را از دیگر رقبا مستقل می نماید و محبوبیت خاصی به‌این بازی می‌بخشد، موتور بازی سازی کار کشته RAGE(Rockstar Advanced Game Engine) میباشد که مختص بازی های خویش کمپانی راک استار گیمز است. راک استار چه برای بازی های ps4 خویش و چه برای بازی های pc خویش از این موتور بازی منفعت میبرد.

شخصیت نخستین: خیسِوُر خل وچل!

ترور فیلیپس، یک کهنه سرباز 44 ساله ، روانی ای آحاد عیار میباشد و در صحرای Blaine County معاش می نماید. با بازی کردن این گیم به کم عقل بودن هر چه بیشتر این شخصیت پی خواهید پیروزی تا جایی که با جاری ساختن دادن بعضی فرایند توسط ترور خودتان از کشتن بی جهت افراد شرمنده خواهید شد با این اکنون ترور کاراکتری میباشد که بازی را متنوع و هیجان انگیزتر می نماید.
ترور از شخصیت Steven Ogg ، هنرپیشه کانادایی الهام گرفته گردیده و حتی راک استار گیمز برای اینکه بازی را به حقیقت مجاورت خیس نماید صداگذاری های ترور درون بازی را هم بر عهده ی این هنرپیشه نهاده میباشد.
با وجود اینکه ترور یک مریض کم عقل و دارنده شخصیتی ضد اجتماعی و کاراکتری بسیار وحشیانه در‌این بازی میباشد ولی در عین حالا شخص بسیار وفاداری میباشد.
ترور و مایکل از اولِ بازی رفیق و همکار هم می‌باشند اما بعد از ناکامی سنگینی که دریک سرقت تبارک از یک خزانه می خورند همدیگر را تا سال ها بعد از آن ملاقات نمیکنند.
ترور یک خلبان حرفه ای است و از به عبارتی اولِ بازی قابل در دست گرفتن وجود ندارد ولی از مرحله proluge که یاور با فرانکلین و مایکل به دزدی می‌پردازد، توسط گیمر قابل در اختیار گرفتن گردیده و گیمر میتواند دربین هر سه کاراکتر سوویچ نماید.

شخصیت دوم: مایکل، ریش سپید عده


مایکل روستا سانتا، کاراکتری به ضاهر محترم و شخص خانواده داری میباشد و پیرترین کاراکتر فی مابین این 3 شخصیت میباشد. وی در بالای تپه هایی که بر پایه ی تپه های بورلی هیلز ، حقیقی پباده سازی گردیده اند، در صدر شهر لوس سانتوس معاش می نماید و صاحب و مالک دو فرزند به اسم های جیمی و تریسی میباشد. دخترش تریسی که صرفا به تفکر خوش گذرانی و آوازه طلبی میباشد و پسرش جیمی هم که یک اتاق منحصر به فرد بازی دارااست و کل معاش و گرفتاری وی میل کردن و خوابیدن و بازی کردن میباشد!
همسرش آماندا ، پول های مایکل را برای خوش گذرانی های خویش خرج می نماید. مایکل و همسرش آماندا با یکدیگر خلل داشته و از یکدیگر متنفرند البته ابعاد با روی دادن جریانات و اتفاقات متعدد در فرآیند بازی، ارتباط این دو رفته رفته بهتر می گردد.
مایکل از روی شخصیت 55 ساله Ned Luke که هنرپیشه آمریکایی میباشد و تا به درحال حاضر در 29 فیلم حضور داشته میباشد، درست شده و شخصیتی با کلاس و حدودا مثبتی نسبت به ترور و فرانکلین در‌این بازی میباشد.
مایکل در سرقت از خزانه ها و طلا و جواهرات فروشی ها شخص بسیار با تجربه و ماهری میباشد البته به جهت قراردادی که با FBI ایالات متحده بسته از فعالیت های مغایر دست کشیده میباشد که ولی بعداز پیدا شدن ترور فعالیت های کهن خویش یعنی سرقت و عمل های بر خلاف را آغاز می نماید و فرانکلین را نیز در فعالیت هایش با خویش همپا می نماید.

شخصیت سوم: فرانکلین، خدای دست فرمون

فرانکلین یکی‌از شخصیت های شناخته گردیده و دوستداشتنی بازی Gta V میباشد که از به عبارتی در آغاز در بازی
Gta:San Andress اما پاره ای زشت خیس و با پایین تیشرت سپید معروفی که کلیه میشناسند، وجود داشته میباشد و دارنده محبوبیت بیشتری میان گیمر ها نسبت به دو شخصیت پیشین است.
شخصیت فرانکلین نیز از Shawn Fonteno گرفته گردیده که هنرپیشه و رپر آمریکایی اهل لس آنجلس میباشد و صداگذاری های فرانکلین در‌این بازی را عهده دار گردیده‌است.
فرانکلین که برنا ترین کاراکتر فی مابین این سه شخصیت اساسی میباشد، یک آفریقایی تبار 20 ساله اهل آمریکاست. وی یک کلاه بردار برنا و تیزهوش و همینطور یک راننده ماهر بوده و شما می‌توانید در زمان رانندگی از بضاعت و توان خاصی که فرانکلین دارااست به کارگیری نمائید به‌این شکل که با فشار دادن دکمه Caps Lock بازی به شرایط صحنه آرام رفته و شما می‌توانید از پیچ ها به راحتی بپیچید و سبقت های تن درستی داشته باشید. با این اقتدار وی شما با به خرج دادن اندکی زرنگی، به راحتی می‌توانید در مسابقات رانندگی اتومبیل درون شهر یا این که مسابقات قایق موتوری، برنده میدان گردید.
فرانکلین در یک نمایندگی ماشین های لاکچری عمل می نماید. وی در یک ماجرای جذاب که به مراد دزدی وارد منزل مایکل می‌شود و بعداز سرقت کردن ماشین او در مسیر غافل از اینکه مایکل درون ماشین میباشد به دام مایکل افتاده و از آنجا با مایکل آشنا می‌گردد.

جزئیات یقین نکردنی بازی

اما جزئیات بازی Gta V نیازی به تمجید ندارد چون که جزئیاتش نسبت به ورژن قبلی خویش یعنی Gta IV بصورت دیده گیری افزایش داده شد‌ه‌است.
البته در واقع این جزئیات عجیب و دیدنی بازی Gta V میباشد که‌این بازی را از دیگر رقبای خویش غیروابسته می نماید. از جمله شما در‌صورتی‌که در بازی برای مدتی ورزش فرمائید کاراکتر متبوع عرق می نماید و عرقش روی خرقه نمایان می‌شود و یا این که زمانی باران می بارد آبگینه ها و گودال های جانور در خیابان ها به آرامی آغاز به مالامال شدن می نمایند و حتی درصورتی که در بازی ترمز شدیدی گرفتید و یا این که با سرعت بالایی به جسم سنگینی واکنش کردید، همچون حقیقت کاراکتر از شیشه جلو به خارج پرت گردیده و بسته با گاز ماشین یا این که بصورت شدید صدمه میبیند و یا این که میمیرد!
حتی در حالتی که در بازی موی ها و ریش های کاراکتر را از ته بزنید بعد از مدتی شاهد پرورش آن‌ها خواهید بود!
بازی Gta V بصورت بی سابقه افکت گذاری شد‌ه‌است. افکت گذاری انفجار ها و تابش نوروفروغ آفتاب و نیز افکت گذاری وضعیت آب دریا در کنار سواحل به طوری خوشگل و جاری میباشد که هر گیمر و نظاره کننده ای را محو تماشای این صحنه های خوشگل می نماید.
ناگفته نماند که برخی از فرآیند و سرقت های تبارک باطن بازی بر طبق حقیقت پباده سازی گردیده اند و این اتفاقات در پیشین چهره داده اند.
همان گونه که می‌دانید نام شهری که آحاد داستان های بازی در آن واقعه می افتد لوس سانتوس است که در واقع به عبارتی شهر لوس آنجلس بنا شده در کالیفرنیای ایالات متحده میباشد. پباده سازی شهر لوس سانتوس درون بازی از روی شهر لوس آنجلس بوده و همان گونه که در تصویر تحت مشاهده میکنید جزئیات به قدری ظریف و کیفیت بالا مشابه سازی گردیده اند که تشخیص این دو شهر از هم را خیلی مشقت بار نموده است.


راک استار گیمز برای پباده سازی موقعیت رانندگی و ماشین سواری در بازی Gta V از بازی های ریسینگ و مسابقه ای رالی فایده بسیار گرفته تا تجربه مخاطبانش را از اتومبیل رانی در‌این بازی تبدیل به تجربه ای شیرین و شادی بخش نماید و حتی تلاش کرده تا صدا گذاری های ماشین ها را هم به حقیقت مجاورت کرده و برای صدا گذاری اتومبیل های باطن بازی از حقیقت الهام بگیرد.
اما که از جزئیات بازی Gta V هر چقدر گفتیم معدود گفته ایم چون که این مجموعه به نحوی جزئیات را اخلاق و رفتار کرده که خرده به دست آوردن و عیب یابی از گرافیک و جزئیات این بازی حتی برای منتقدان هم به امری دشوار تبدیل گردیده است.

خلاصه ای از قصه بازی Gta v


ما قصد اسپویل کردن بازی را نداریم و به همین عامل ماجرا بازی را بطور خلاصه برای شما بازگو خوا هیم کرد.
ماجرا Gta V از اینجا شروع میشود که مایکل و ترور به یاور یک کدام از همکارهایشان سرقتی از یک خزانه اجرا می‌دهند و باخت سنگینی از این سرقت می‌خورند بطوری که همکارشان مقتول، مایکل به شدت زخمی می گردد و ترور پا به گریزو فرار میگذارد.
بعد از این صحنه، بازی به یک‌سری سال آنگاه می رود که مایکل یک فرد خانواده داری گردیده و یک معاش بی آلایش داراست. بعد از آن شما متشخص فرانکلین که در ورژن سن آندرس با یک دوچرخه بازی را استارت می کردید، اینبار با ربودن ماشین بازی را آغاز میکنید.
بعدها این سه کاراکتر در اثر داستان های جالبی که بر سرشان میاید با هم آشنا می‌شوند و فعالیت ها و نقشه های خویش را برای سرقت و دستبرد زدن به خزانه ها و جواهر فروشی ها اینبار بصورت ماهر، عملی می نمایند و پول کلانی به جیب می زنند.
بازی Gta V دارنده روند متنوع متعددی میباشد بطوری که شما از خلبانی گرفته تا راندن تحت دریایی، ماشین های مسابقه ای، موتور های آبی‌رنگ، قایق، موتور های سنگین و کلیه و تمامی را در طی گذراندن پروسه متنوع بازی تجربه خواهید کرد.
به عنوان مثال در مرحله ای از این بازی شما بعد از سرقت از خزانه با زره های آهنی یار با اسلحه رگبار در مقابل پلیس ها سبز می‌شوید و پلیس های متعددی را به قتل میرسانید ولی پلیس ها هم نادر نمی آورند و با تانک به سراغ شما می‌آیند و شما بایستی غایت توجه را کرده و به طریقی از دستشان فرارو گریز نمایید.

و نقطه پایان تلخ بازی!


با طی کردن مجموع پروسه، به مرحله تلخ و روحاً رنج می سید!
شما که با این سه شخصیت ساعت‌ها رمز و عمل داشتید و با هرکدام خاطراتی را به وجود آورده اید، سرنوشت بدون چاره میشوید برای خاتمه دادن به فرایند این بازی، با گزینش خودتان و بوسیله دو شخصیت دیگر، به معاش یک کدام از کاراکتر ها نقطه پایان دهید!!! بعداز اتمام کل روند شما می‌توانید بصورت آزاد در سطح شهر بچرخید و از خزانه ها سرقت فرمائید، زمین و منزل ها در سطح شهر خریداری فرمائید و حتی میتوانید به سینما رفته و وقت گزرانی نمایید یا این که به بازی کردن دارت یا این که گولف بپردازید و بر بضاعت های کاراکتر خویش بیفزایید.

دانستنی های کوتاه ولی دیدنی از بازی
در بازی هنگامی که از ماشین پیاده می‌شوید و اتومبیل بی سر و صدا می‌شود، صدای کوچک \"تینک تینک تینک \" شنیده میگردد که در واقع صدای بی سروصدا شدن خنک کننده های ماشین میباشد.
همینطور زمانی درون ماشین با تلفن کلام میزنید زیرا با دست دیگر امر ماشین را گرفته اید، نمی توانید لامپ های اتومبیل را پر‌نور یا این که بی سر و صدا فرمائید.
مود های مختلفی برای بازی Gta V درست شده و شما میتوانید با دانلود و نصب مود ها وارد دنیای بی غایت گردید و از بازی غایت لذت را ببرید. برای مثال مودی می‌باشد که در‌حالتی که آن را نصب نمائید گرافیک بازی به طور دیده گیری ارتقاء مییابد و همینطور مودی که با نصب آن شما توانا خواهید بود همچون بازی Whats Dogs 2 با تلفن همراه خویش در دست گرفتن وسایل متعدد در سطح شهر مثلا لامپ ارشادوراهنمایی را بدست بگیرید و یا این که حتی گوشی عموم را هک نمائید!

 

bitly.com:

https://bit.ly/3fgeKaL

tinyurl.com:

https://tinyurl.com/273vsrxf

yun.ir:

yun.ir/qptzz6

1da.ir:

https://1da.ir/ngOjdlL

b2n.ir:

https://b2n.ir/x24450