به طور کاملً معلوم است که موبایل گلکسی اس 20 (Galaxy S20) در مقایسه با دو برادر بزرگتر خویش ارزش کمتری داراست.

دو سبک اس 20 و گلکسی اس 20 پلاس (Galaxy S20 Plus) آن‌قدر به هم مشابه می‌باشند که اندازه و سایز، صرفا فاکتور متمایزکننده آن‌هاست. ولی در ارتباط گلکسی اس 20 بایستی بگوییم که صرفا ورژن 4G آن ساخت‌و‌ساز گردیده است. به صورت کلی در شرایطی که اهل عکسبرداری با تلفن همراه نیستند و نمی خواهید زیاد برای خرید یک تلفن همراه هزینه نمایید، ارزان‌ترین عضو خانواده گلکسی اس 20 گزینش خیر برایتان خواهد بود.

سبک گلکسی اس 20 اولترا (Galaxy S20 Ultra) از هنگامی که وارد بازار گردیده اعتنا بخش اعظمی از اشخاص را به سمت خویش جلب کرده که ولی طبیعی هم به لحاظ میرسد چون تمامی عشق و علاقه‌مندان بدین حوزه و صنعت همواره خویش را مهیا مشاهده شایسته ترین گوشی می‌نمایند. با این هم اکنون، به خیال و خاطر بها بسیار گران هر کسی بضاعت و توان خرید اینگونه گوشی‌هایی را ندارد و ارتقا بها این دستگاه‌ها نیز سبب گردیده تا کمتر کسی سراغ آن ها برود.

در اینجاست که گلکسی اس 20 وارد میگردد تا وضع و اوضاع نابسامان را یه خرده سامان دهد. این دستگاه به خیال و خاطر کامپکت بودن و تجهیزات پرچمدار مانند، مطمئناً گزینش نیکی برای دوستداران تلفن‌های همدم توسعه یافته خواهد بود.

ولی آیا این دستگاه بها فراهم نمودن را داراست؟ با تبلت‌فون یاور باشید تا به دنبال گلکسی اس 20 را به طور تخصصی آنالیز کنیم. نکته دیگر اینکه، اکثری از نکاتی که در‌این نوشته‌ی‌علمی بیان میگردند برای گلکسی اس 20 پلاس نیز صحت می‌نمایند.

 

 

 

آنباکسینگ و محتویات داخل باکس

برنامه کودک سیاه رنگ این دستگاه بسیار مستحکم بوده و از دو نصیب درست شده میباشد. متأسفانه با خرید سامسونگ گلکسی اس 20 فریم ژله‌ای در اختیارتان قرار نخواهد گرفت البته در قبال یک شارژر 25 واتی Power Delivery به دست خواهید آورد. این شارژر به تکنولوژی PPS مجهز میباشد و این یعنی در شکل کاهش یا این که ارتقا ولتاژ برق مشکلی برایش به وجود نمی‌آید به این ترتیب بهتر میباشد همواره از شارژر دیواری فروخته گردیده یاروهمدم با این موبایل موبایلتان را شارژ فرمائید. به علاوه، از آن جایی که‌این آداپتور فناوری Power Delivery دارااست و نیروی خویش را از روش پورت USB-C منتقل می‌نماید، با سرعت بسیار متعددی میتواند موبایل را شارژ کند.

در کنار امکانات نقل شده، یک کابل USB-C به USB-C هم به دستتان خواهد رسید. این‌توشه هم توصیه میشود که تلفن همراه خویش را با همین کابل شارژ نمایید چون همگی کابل‌های USB-C دارنده توان کافی نیستند و بضاعت جابجایی انرژی را به طور یکسان ندارند.

در غایت، هدفون USB-C با مارک AKG نیز به فروش می رسد که اگرچه چندان امروزی وجود ندارد اما مطمئناً کیفیت قابل قبولی داراست.

پباده سازی

از مجال رونمایی از گلکسی اس 8 (Galaxy S8)، سامسونگ شیوه جدیدی را اتخاذ کرده و همواره روش پباده سازی محصولاتش را تغییر‌و تحول داده میباشد. آن موبایل که در سال 2017 معرفی شد، با حاشیه‌های برآمده‌ای که داشت انقلاب عظیمی ظاهرا تولیدها سامسونگ تشکیل داد و از آن فرصت تا کنون، شرکت کره‌ای روش پباده سازی محصولاتش را سال به سال عوض می‌نماید. ولی این تغییرات وسیع نبوده‌اند. با این اوصاف، به جز برآمدگی به وجود آمده در قسمت دوربین عقب گلکسی اس 20، چیز نو‌ای مشاهده نمیشود. در بین اعضای معرفی گردیده برای این خصوصی، دستگاه آیتم مشاجره ما ارزان‌ترین و بی آلایش‌ترین موبایل به شمار می‌رود.

با مشاهده ورقه اکران‌های گلکسی اس 10 (Galaxy S10) و گلکسی اس 9 (Galaxy S9) به راحتی متوجه میشوید که نمایشگر گلکسی اس 20 قد کشیده و بلندتر گردیده و لبه‌های محیط آن نیز باریک‌خیس گردیده‌اند.

نمای جلویی این موبایل را یک ورقه اکران پوشانده که در بالای آن هم یک نقطه به رنگ مشکی برای قرارگیری دوربین سلفی مکان‌گیری نموده است تا نسبت بدنه به تصویر 20:9 باشد. همین خصوصیات گلکسی اس 20 را به یک تلفن همراه متقارن، آینده‌نگرانه و صیقلی تبدیل کرده‌اند.

از دید ارگونومیکی، کناره بسیار باریک و به رنگ سیاه تحت موبایل میتواند گاهی اوقات دردسرساز باشد چون قابلیت داراست برخیً انگشتان یوزرها به نمایشگر عکس العمل کرده و لمس گردد و به طور ناخواسته اتفاقاتی فیس دهد. با این وجود، بعد از خرید سامسونگ گلکسی اس 20 این نگرانی از دربین خواهد رفت به دلیل آن که به چگونگی عمل کردن با آن عادت خواهید کرد. یک کدام از دلایلی که خیال و خاطر ما از بابت فیس ندادن اینگونه مشکلی شل میباشد، ورژن 2.0 رابط کاربری One UI سامسونگ است.

دربین خصوصیت‌های ظاهری نمای جلویی، بد وجود ندارد برآمدگی نمایشگر را هم در حیث بگیریم. در مقایسه با تلفن همراه‌های نسل‌های خط ساخت‌و‌ساز قبلی گلکسی اس (Galaxy S)، فشردگی و برآمدگی برگه اکران در‌این دستگاه تا حدودی بیشتر شد‌ه‌است. بر این پایه، این راه پباده سازی بخش اعظمی از اشتباهات مرتبط با برآمده بودن نمایشگرها را حل کرده و منجر گردیده پنل Dynamic AMOLED کمتر به طور ناخواسته لمس گردد.

به خواسته اینکه فریم پشتی با نمایشگر برآمده سازش بیشتری داشته باشد، در گلکسی اس 20 یک کادر آلومینیومی و فریم شیشه‌ای به عمل رفته میباشد. گشوده هم می بایست بدین مسئله اشاره کنیم که در صورتیکه این دستگاه را در مقایسه با بقیه پرچمداران سامسونگ مشاهده نکنید، نمی‌توانید متوجه اینگونه ظواهر نو‌ای گردید. گفتنی میباشد که تا قبل از این گلکسی نوت 10 (Galaxy Note 10) از این‌شیوه پباده سازی سود می برد.

در لبه‌های نمایشگر، بخش‌های برآمده کادر آلومینیومی کمتر و باریک‌خیس گردیده‌اند. در شرایطی که میخواهید این نکته را بهتر متوجه گردید، بایستی به قسمتی که دکمه‌های پاور و کاهش و ارتقاء صدا مکان‌گیری کرده‌اند نگاهی بیندازید چون سامسونگ مجبور بوده درین نصیب پاره ای از رنگ سپید به کارگیری نماید. همگی این برآمدگی ناچیز با پوشش برآمده کادر پشتی تماماً پوشانده می‌گردد.

خوش‌بختانه نکاتی که درباره‌ی کادر و برآمدگی نمایشگر و کادر گفتیم، هیچ تأثیری بر خوش‌دستی گلکسی اس 20 نخواهند گذاشت. اما اگرچه پوشش گوریلا گلس به خودیِ خویش لغزنده بوده و بدین راحتی‌ها روی آن اثر انگشت باقی نمی‌ماند البته زمانی این مال سامسونگ را در دستانتان گرفتید، متوجه هیچ نکته غیرطبیعی و غیرمعمولی نخواهید شد.

شاید با نگاه نخستین این‌سیرتکامل تصور کنید که ارزان‌ترین عضو خانواده گلکسی اس 20 بسیار باریک میباشد اما با ضخامت 7.9 میلی‌متری که‌این دستگاه دارااست، نمی‌توانیم آن را نسبت به اس 20 پلاس و اس 20 اولترا گوناگون بدانیم. همین زمینه در امر وزن آن نیز صحت می‌نماید. برای اینکه مقایسه‌ای داشته باشیم، بد وجود ندارد بگوییم که وزن اس 20 به 163 گرم و بعد ها آن به 151.7*69.1*7.9 میلی‌متر می رسد و نوت 10 نیز دارنده وزن 168 گرمی و بعد ها 151*71.8*7.9 میلی‌متری هست.

از آن جایی که گلکسی اس 20 به یک باتری 4000 میلی‌آمپر بر ساعت تجهیز گردیده و تجهیزات آن درحد و اندازه استانداردهای دستگاه‌های پرچمدار می باشد، نمی‌توانیم نسبت به وزنش اعتراضی داشته باشیم. نکته جذاب اینکه، یک سری سال پیش گلکسی اس 9 با بعدها 147.7*68.7*8.5 میلی‌متری و باتری 3000 میلی‌آمپری 163 گرم وزن داشت.

مواقعی که گفتیم، به ما آرم میدهند که موبایل‌های هوشمند روزبه‌روز در هم اکنون گرانقدر‌خیس و درازتر شدن می‌باشند و اگرچه شاید این نکته برای اشخاصی که در یکی از دو سال اخیر تلفن همراه خریده‌اند زیاد ملموس نباشد اما فردی که میخواهد موبایل خریداری گردیده در سه یا این که چهار سال قبلی خویش را تغییر‌و تحول دهد مطمئناً متوجه این تفاوت‌ها گردد.

چیزی که ما همت می کنیم بگوییم این میباشد که گلکسی اس 20 در مقایسه با دو اخوی بزرگتر خویش صرفا و صرفا فشرده‌خیس می باشد البته ترندهای سال 2020 صنعت تلفن همراه‌های هوشمند را دنبال نموده است.

به‌این نکته هم اشاره کنیم که نسبتاًً هر چه در اس 20 وجود داراست، با مقداری تفاوت سایز در اس 20 پلاس حاضر گردیده است. با نگاه کردن به خصوصیت‌های ظاهری و جدای از تجهیزات قابل مشاهده و محسوس، به عبارتی تأییدیه ضد آب و خاک IP68، اسپیکرهای استریو، باتری والا، شارژر سریع و 15 واتی Qi، رادیو FM، NFC و تعداد متعددی سنسور به دیده می خورند.

پیش از اینکه به سراغ بقیه نصیب‌های عیب گیری و نظارت برویم، نکاتی را هم بایستی در زمینه‌ی دکمه‌ها بگوییم. حقیقت آن میباشد که هیچ تغییری در آن‌ها به وجود نیاورده به نحوی که دکمه‌های کاهش و ارتقا صدا در جهت راست قرار گرفته‌اند و در جهت مخالف هیچ اثری از هیچ دکمه‌ای چشم نمیشود. در تحت یک اسپیکر حضور یافته که صداها را باکیفیت استریو پخش می‌نماید. در کنار آن یک پورت USB-C مشاهده گردد. در صدر هم محل قرار دادن مموری کارت و سیمکارت نانو درنظرگرفته شده تا یوزرها بتوانند یا این که هم زمان دو سیمکارت را به عمل گیرند یا این که یک سیمکارت و یک مموری کارت میکرو SD را در کنار یکدیگر بگذارند.

سنسور اسکنر اثر انگشت پایین برگه اکران همانی میباشد که تا قبل از این در اس 10 و نوت 10 چشم بودیم. این حسگر که متاع کمپانی کووالکوم میباشد، از تکنولوژی اولتراسونیک برای شناسایی اثر انگشت منفعت می برد. این در حالی میباشد که شرکت‌های حریف از مثال‌های اپتیکالی استعمال می‌نمایند که سرعت بسیار بیشتری دارا هستند. توجه این سنسور بسیار تحت‌خیس از حد انتظار میباشد براین اساس بعید میدانیم حقیقتاً مطلوب یک تلفن همراه پرچمدار باشد.

در غایت بگوییم که هیچ اثری از لامپ LED منحصر به فرد اعلانات چشم نمیشود به این ترتیب یوزرها بایستی از به عبارتی موقعیت نوروفروغ محیطی فایده گیرند.

شیت اکران

روش اسم‌گذاری نمایشگرهای به فعالیت رفته در تولید ها سامسونگ دیگر برای همگی شناخته‌شد‌ه‌است چون اسامی آنان حول واژه AMOLED می چرخند. بر این پایه، گلکسی اس 20 هم از یک پنل 6.2 اینچی Dynamic AMOLED با رزولوشن 3200*1440 پیکسلی سود میبرد و همانند دو اخوی بزرگتر خویش بسیار درخشنده میباشد چون در هر اینچ آن 563 پیکسل حاضر می باشد.

بارزترین نکته جان دار در‌این شیت اکران‌های OLED مطمئناً نرخ مرمت 120 هرتزی میباشد. سامسونگ می‌توانست این خصوصیت را در گلکسی اس 20 قرار ندهد اما اینگونه کاری اجرا نداده میباشد. در حالتی‌که شما هم قبلا صرفا با نمایشگرهایی فعالیت کرده‌اید که نرخ تجدید بنا در آن‌ها 60 هرتزی بوده، مطلقاً نرخ مرمت 120 هرتزی از لحاظ سرعت و تلاش یک جهش رو به جلو برایتان خواهد بود و در صورتیکه صرفا و صرفا یک توشه با آن فعالیت فرمائید، به مشقت حاضر خواهید شد توشه دیگر سراغ نرخ نوسازی 60 هرتزی بروید.

موضوعی که در اینجا می بایست بدان اشاره کنیم این میباشد که پر‌نور کردن نرخ تجدید بنا 120 هرتزی با گاز بر دوام باتری تأثیر منفی میگذارد. (در نصیب دوام باتری بیشتر میتوانید در باب این نکته داده ها کسب فرمائید). شاید به همین برهان میباشد که سامسونگ تصمیم گرفته نرخ تجدید بنا 120 هرتزی را هنگام فعال شدن رزولوشن 3200*1440 پیکسلی سکوت نماید. به تازگیً خبرپراکنی گردیده که به زودی و با عرضه یک بروزرسانی این محدودیت برداشته شود ولی این واقعه هم سبب ساز نخواهد شد تا دوام باتری ارتقا یابد. به هر ترتیب، راستش را بگوییم که رزولوشن فول اچ‌دی پلاس سامسونگ که به طور پیش‌فرض پر‌نور گردیده وضوح متعددی دارااست.

از نگاه تلاش، برگه اکران Dynamic AMOLED 2X امتیازات بیشتری به تصویب می رساند. شاید غایت نور این دستگاه به 894 نیت گلکسی اس 20 اولترا نرسد البته می تواند امتیاز 814 نیت را کسب نماید. این رکورد در حالی به تصویب می رسد که شرایط Vivid و فروغ اتوماتیک پر‌نور گردیده و موبایل در فضای گشوده قرار گرفته میباشد.

این احتمال وجود داراست که در صورتیکه روشنایی تابیده گردیده به سمت گلکسی اس 20 شدیدتر گردد، غایت نور آن در‌این‌صورت‌ از 1000 نیت هم عبور نماید.

با غیرفعالسازی مورد نور خود کار و به کار گیری از وضعیت Vivid، غایت نوروروشنایی به 397 نیت کاهش می یابد. درحال حاضر در حالتی‌که موقعیت رنگی Natural را پر‌نور نمایید، غایت نوروفروغ به واحد سنجش 30 نیت افت می‌نماید.

در صورتیکه بیشتر پیرو مشاهده رنگ‌ها به طور ظریف و با آیتم DCI-P3 میباشید، آیتم Natural شایسته ترین آپشن برای شما خواهد بود. چنان‌چه واحد سنجش نوروفروغ را در‌این حالت به 100 برسانید، تفاوت رنگی دستکم و حداکثر به ترتیب 2 و 3.3 خواهد بود. در موقعیت Vivid که به خیال و خاطر توجه رنگی بالای نمایشگرهای OLED اکثر یوزرها آن را ترجیح می دهند، تفاوت رنگی نهایتاً 11.2 خواهد بود و دست کم به 4.9 خواهد رسید. این آیتم اما در بعضی وقت ها رنگ‌ها را اشباع گردیده خواهد کرد. درضمنً، آیتم تهیه دستی تعادل نور و روشنایی سفیدی هم در دسترس قرار گرفته اما بعید میباشد بتوانید نسبت به موقعیت Natural تعادل فروغ سفیدی بهتری را تهیه نمایید.

کلیه تجهیزات بیان شده سبب گردیده‌اند تا این موبایل از آیتم HDR10+ پشتیبانی نماید. ولی وجود این خصوصیت در دستگاه‌های پرچمدار چندان تعجب‌برانگیز وجود ندارد. حالا که HDR10+ درنظرگرفته شده، به طور طبیعیً می‌اقتدار محتواها را باکیفیت HDR نیز پخش کرد. خوش‌بختانه وب سایت‌های پخش آنلاین فیلم نیز این آیتم را به خیر تشخیص میدهند و فیلم‌ها را با آن کیفیت پخش می‌نمایند.

فقط نکته‌ای که بایستی در اینجا بدان اشاره کنیم این میباشد که هر قابل انعطاف‌افزاری در مواجهه با حفره به رنگ سیاه دوربین سلفی کردار متفاوتی را بروز میدهد. به عنوان مثالً نتفلیکس نهایتاً تا همین نقطه فیلم‌ها را پخش می‌نماید و در بالای نمایشگر یک نوار به رنگ مشکی به وجود می آورد. با کل اینها، پوشاندن یا این که عدم پوشاندن نقطه مشکی رنگ دوربین سلفی یک تصمیم فردی میباشد اما هر کاری که بکنید، بالأخره در جایی بدون چاره خواهید شد با آن کنار بیایید.

دوام باتری

در‌حالتی که گنجایش باتری گلکسی اس 20 را با گنجایش باتری گلکسی اس 9 (3000 میلی‌آمپری) و گلکسی اس 10 (3400 میلی‌آمپری) مقایسه کنیم، به راحتی متوجه می‌شویم که‌این دستگاه از این حیث پیشرفت نموده است.

در تست‌های تخصصی صورت گرفته، بعضیً نتایجی به دست آمد که پاره ای تعجب‌برانگیز بود. احتمالاً عامل این مورد هم به خیال و خاطر مودم معدود مصرف مو جود در پردازنده اگزینوس هست.

با این اوصاف، امتیازاتی که به دست آورده‌ایم ترکیبی از اعداد زیاد و نادر می‌باشند. دوام کلی این باتری به 79 ساعت میرسد تا این دستگاه از این لحاظ مشابه گلکسی اس 10 و گلکسی اس 9 فعالیت کرده‌باشد. با اینگونه نمره متوسطی، مطمئناً این پرچمدار ارزان بها سامسونگ فعالیت مشقت برای رقابت با رقبای خویش خواهد داشت به خصوص اینکه امروزه اکثر تلفن همراه‌ها دارنده منابع نیروی بسیار باظرفیتی می باشند.

در‌این میان، حالت با مشاهده نمره مرتبط با تست برقراری تماس صوتی بدتر می شود البته خواهیم توانست با امتیازاتی که در تست‌های وبگردی و پخش ویدئو به دست می آوریم، به تلاش این نماینده شرکت کره‌ای امیدوار باشیم. اما نباید مکان نگرانی وجود داشته باشد چون به طور طبیعیً بعد از خرید سامسونگ گلکسی اس 20 کلیه تایم خویش را صرف سخن کردن با آن نخواهید کرد.

فعالسازی آیتم نرخ مرمت 120 هرتزی دوام باتری را بدتر از گذشته می‌نماید. درصورتی که بخواهیم صادقانه بگوییم، انتظار داشتیم حالت از این هم حاد‌خیس خواهد شد البته خوش‌بختانه این‌سیرتکامل نشد. این یعنی شما با یک توشه شارژ باتری و پر‌نور کردن نرخ مرمت 120 هرتزی، می توانید زمان مجال متعددی را به بازی کردن با موبایل بپردازید.

در سمت و سوی دیگر، سرعت شارژ بسیار خوب میباشد تا به نوعی سامسونگ جبران خسارت ها کرد‌ه باشد. صحیح مانند دو سبک توسعه یافته‌خیس، یاروهمدم با گلکسی اس 20 یک شارژر 25 واتی و کابل USB-C Power Delivery به دست خواهید آورد. در اینجا بایستی یادآور شویم که با دقت به کشوری که‌این دستگاه را از آن میخرید، ممکن میباشد اقتدار شارژر مختلف باشد.

برای اینکه ببینیم سرعت شارژ باتری این دستگاه چه گونه میباشد، می‌بایست گنجایش منبع نیروی آن را به کلی خالی کنیم. در غایت، حاصل شگفت‌انگیز بود چون در پهنا 10 دقیقه، 23 درصد و بعداز 30 دقیقه، 55 درصد باتری شارژ شد و بالأخره بعد از یک ساعت و خرده‌ای، کل گنجایش منبع نیرو مالامال شوید.

البته در صورتیکه بر حسب حادثه، شارژر اورجینال گلکسی اس 20 را همپا خودتان نداشتید و ناچار شدید سراغ یک آداپتور متفرقه بروید، بهتر میباشد یکی‌از شارژرهای سریع و کهن ایجاد کرد سامسونگ را به عمل ببرید چون آن ها هم با مجموع گنجایش خویش باتری این پرچمدار جدیدش را مالامال می‌نمایند. یک نکته بسیار اصلی که بایستی بدان اعتنا داشته باشید این میباشد که قطعاً از شارژرهایی که بیشتر از گنجایش باتری به تلفن همراه نیرو وارد می‌نمایند، اجتناب فرمایید.

مورد دیگری که با به کارگیری از آن می توانید گلکسی اس 20 را شارژ فرمایید، شارژر بیسیم یا این که پد شارژر Qi یا این که PMA میباشد که انرژی را با قدرت 15 واتی به دستگاه میرساند. به علاوه، این قابلیت آماده گردیده تا از این موبایل تحت عنوان پاوربانک استعمال شود چون به تکنولوژی شارژ معکوس مجهز گردیده است. صرفا اعتنا فرمائید که اقتدار این فناوری نهایتاً 9 وات خواهد بود.

 

 

 

کیفیت صدا

برای اینکه جزو تلفن همراه‌های پرچمدار سامسونگ به اکانت بیاید، گلکسی اس 20 هم یک اسپیکر استریو دارااست که در مواقع نیاز تحت عنوان یک میکروفون استعمال میگردد. با این وجود، کیفیت صدا چه از حیث شفافیت و چه از نگاه شدت بسیار زیاد میباشد.

سعی این دستگاه در مقایسه با اس 20 اولترا پاره ای ضعیف‌خیس میباشد البته گشوده هم امتیازی که به دست می آورد در سطح عالی و خیلی خوب قرار میگیرد. اما این واقعه تا حدودی قابل پیش‌بینی بود چون بدنه توسعه یافته‌ترین تلفن همراه تشکیل‌شده بوسیله سامسونگ بزرگتر میباشد. این سیستم صوتی حتی از گلکسی نوت 10 و آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) هم توسعه یافته‌خیس می باشد و صداها را با شدت بیشتری پخش می‌نماید.

در مورد فرکانس صداها، اس 20 گشوده هم مشابه اس 20 اولترا فعالیت می‌نماید. حالا که در جمله پیشین اسمی از پرچمدار اپل آوردیم، بد وجود ندارد در اینجا هم بگوییم که ساخت‌و‌ساز صدا در‌این کالا سامسونگ بسیار بهتر شکل میگیرد که یک نقطه قوت محسوب می‌شود.

 

 

 

سیستم دلیل و رابط کاربری

از مجال عرضه او‌لین ورژن رابط کاربری One UI، سامسونگ آرم داده برای افزودن خصوصیت‌های جدید به آن مصمم میباشد هرچند با نشر نسخه 2.0 این پوسته قابل انعطاف‌افزاری به طور تقریبً همگی گزینه‌ها اثبات بودند و تغییر و تحول خاصی ندیدیم البته برخی قابلیت و امکان‌ها با تغییراتی مواجه شدند تا عمل کردن با این رابط کاربری شل‌خیس گردد.

نکاتی که گفتیم، تا حدودی برای نسخه 2.1 پوسته قابل انعطاف‌افزاری One UI صراحت دارد. به عبارتی‌طور که انتظار میرفت، در رابط کاربری این سیستم قابل انعطاف‌افزاری بعضا تغییرات جزئی به وجود آمده که مهم‌ترین آنان به شرایط تیره مربوط میشوند. آن‌طور که معلوم میباشد، هم اکنون پیکربندی منوی نمایشگر و حتی میانبرهای منوی پاور نیز مشکی گردیده‌اند.

در ورژن 2.0 One UI روش‌های ناوبری مختلفی وجود داشتند. طریق جدیدتر بر پایه ی حرکات است به نحوی که کشیدن انگشتان از گوشه‌ها حکم دکمه رجوع را خواهد داشت و کشیدن انگشت از زیر نمایشگر به سمت بالا هوم اسکرین را اعمال خواهد کرد. شما همینطور می توانید انگشتان خویش را از سمت چپ، راست یا این که میانه ورقه اکران به سمت بالا بکشید تا دقیقاً کاری که دکمه‌های ناوبری جاری ساختن می‌دادند را شکل دهید. درضمنً، دکمه‌های رجوع، هوم اسکرین و نرم‌افزار‌های اخیر نیز همچنان در مشت اشخاصی که صبر عمل کردن با طریق‌های تازه را ندارند، قرار گرفته‌اند. در‌این حالت، یک دکمه میانبر سریع برای صفحه کلید وجود داراست که در بقیه طریق‌های ناوبری بر پایه ی حرکات مشاهده نمی شود.

نحوه‌های بیومتریکی جانور در گلکسی اس 20 دو نوع میباشد: یک کدام از سنسور اسکنر اثر انگشت پایین کاغذ اکران و دیگری فناوری تشخیص صورت. تا قبل از این هنگام آنالیز تخصصی گلکسی اس 20 اولترا لحاظ خویش را درخصوص حسگر اثر انگشت ذیل نمایشگر مصرف شده به وسیله سامسونگ گفته بودیم براین اساس نیازی به تکرار مکررات وجود ندارد. از آن جایی که‌این سنسور مدام سرعت متعددی ندارد، میتوانید از سایر آپشن یعنی آیتم تشخیص فیس منفعت ببرید هرچند این طرز امنیت کمتری داراست.

دیگر تجهیزات رابط کاربری گلکسی اس 20 مشابه امکان‌های جان دار در بقیه تلفن همراه‌های سامسونگ هست که از پوسته قابل انعطاف‌افزاری One UI به کار گیری می‌نمایند و این مورد نیز ربطی به ورژن آن نخواهد داشت به این دلیل که تفاوت متعددی دربین نسخه 1 و 2 نیست. با این حالا، یکی‌از تغییرات اساسی این رابط کاربری، جابجایی اسلایدر مرتبط با کاهش فروغ نمایشگر به تحت منوی پیکربندی میباشد. با این رخداد، دیگر بقیه مورد‌های مرتبط با پیکربندی ورقه اکران سوای به کار گیری باقی خواهد ماند.

تا قبل از این و در ورژن 9.0 اندروید، یوزرها می بایست در نصیب سوئیچ‌کننده بین اپ‌ها، انگشت خویش را روی آن قرار می‌دادند تا آیتم‌های مدنظرشان را ببینند البته اکنون سامسونگ تصمیم گرفته درین قسمت تغییراتی به وجود آورد. به همین خیال و خاطر منوی دربردارنده آپشن‌های متعدد را به کنار آیکون اپ آورده تا شل‌خیس بتوانیم روی آن کلیک کنیم. قابل ذکر میباشد که در نسخه قبل One UI، این منو در زیر نمایشگر مکان می‌گرفت.

Edge Panels یکی امکان‌های محبوبی میباشد که در دستگاه‌های خصوصی گلکسی اس 20 دستخوش تغییرات جزئی و کناره‌های آن گرد گردیده‌است. با استعمال از این خصوصیت و با کشیدن انگشت از گوشه‌های نمایشگر، میتوانید به نرم افزار‌ها، ابزارها، نصیب‌های متعدد و . . . سریع‌خیس دسترسی پیدا نمایید. شما میتوانید معلوم فرمایید که Edge Panels از کدام سمت شیت اکران ظواهر خواهد شد و حتی مکان آن را هم تغییر‌و تحول دهید. درین منو همینطور، قابلیت و امکان گزینش واحد سنجش نور کناره‌های نمایشگر هنگام اخذ اعلانات وجود دارااست. ضمن اینکه می‌قدرت از فی مابین آیتم‌ها و آپشن‌های گوناگون نیز یک کدام از را برگزینید.

دیگر تغییر و تحول کوچک اما مهمی که بایستی به آن اشاره کنیم، همگام شدن نرم افزار Google Duo با نرم افزار برقراری تماس Phone می باشد. با به کار گیری از این خصوصیت، شما میتوانید از به عبارتی قسمتی که به سایر افراد زنگ می‌زنید، تماس تصویری برقرار کنید. Quick Share هم جدیدترین طریق سامسونگ برای جابجایی داده‌ها از روش وای‌فای دایرکت و بلوتوث میباشد که صرفا با موبایل‌های ایجاد کرد این مجموعه سازش داراست.

یک امکان جالبی که درین دستگاه وجود داراست آن میباشد که با خرید سامسونگ گلکسی اس 20 و فعال کردن مورد Music Share که از بلوتوث 5 استعمال می‌نماید، میتوانید این گوشی را به یک اسپیکر بلوتوثی متصل فرمائید و از این گوشی تحت عنوان یک هاب منفعت ببرید تا بقیه موبایل‌ها از روش آن به اسپیکر وصل شوند.

 

 

 

کوشش و امتیازات بنچمارک

فرایند تلفن همراه‌های پرچمدار سامسونگ در یک کدام از دو سال اخیر این‌سیرتکامل بوده که دو مثال از آنان ساخت و ساز می‌گردد که یک کدام از پردازنده کووالکوم اسنپدراگون و دیگری از اگزینوس سود می برد. دستگاه‌هایی که از تراشه‌های خانواده اسنپدراگون به کار گیری می‌نمایند، در آمریکا به فروش می‌رسند و آن‌هایی که به پردازنده‌های اگزینوس مجهز گردیده‌اند ورژن‌های گلوبال می باشند. همین سال نیز دقیقاً همین پیش آمده به نحوی که دو سبک از گلکسی اس 20 تشکیل‌شده که یکی‌از اسنپدراگون 865 و دیگری اگزینوس 990 دارااست. حقیقت آن میباشد که تفاوتی بین روند تشکیل داد این دو چیپ‌ست نیست چون هر دو با لیتوگرافی 7 نانومتری پلاس ساخت گردیده‌اند و یک مودم اکسترنال به آنان وصل گردیده‌است.

این ساختار به نوعی بر دوام باتری تأثیر منفی می گذارد البته این نکته به معنای ضعف گلکسی اس 20 وجود ندارد. بنابراین، تفاوت متعددی در میان این دستگاه و اس 20 پلاس و اس 20 اولترا نیست و فقط وجه تمایز موبایل آیتم دعوا ما این میباشد که تا کنون ورژن 5G آن ساخته نشده میباشد. این یعنی این موبایل صرفا از کانال‌های Sub 6 پشتیبانی می‌نماید و بضاعت پشتیبانی از امواج mmWave را ندارد.

این تصمیم سامسونگ منجر شد تا برخی از کارشناسان دنبال محل قرارگیری مودم و دشوار‌افزار مرتبط با این پردازنده بگردند و در غایت بدین فیض رسیدند که گلکسی اس 20 احتمالاً از به عبارتی مودم اگزینوس 5123 که در اس 20 پلاس و اس 20 اولترا وجود دارااست سود می برد. علی‌رغم اینکه این مودم می تواند به کانال نسل 5 ارتباطات وصل گردد اما کنکاش در قطعات نماد میدهد که‌این مودم برخی آنتن‌ها و قطعات منحصربه‌فرد 5G را ندارد. به عبارت دیگر، تصمیم سامسونگ برای ایجاد کرد سبک 4G گلکسی اس 20 تنها و صرفا برای به کار گیری از مودم 4G بوده میباشد. این مبادرت مطمئناً بر کاهش ارزش متاع نیز تأثیر می گذارد اما لزوماً ایده‌آل وجود ندارد. با نکات بیان شده، به‌این فیض می‌رسیم که استعمال اینگونه مودمی به کاهش انرژی مصرفی یاری خواهد کرد.

درین دربین شاید برخی‌ها بگویند که به مراد صرفه‌جویی در فضای داخلی طاقت فرسا‌افزار تلفن همراه، سامسونگ می‌توانست از پردازنده اگزینوس 9820 به کارگیری نماید. در جواب بدین اشخاص می بایست بگوییم که در شرایطی‌که شرکت کره‌ای اینگونه کاری اجرا می‌اعطا کرد، می‌بایست حافظه موقت کندتری به فعالیت می‌گرفت و به مکان سود‌مندی از پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11 سراغ Mali-G76 MP5 میرفت و سرعت محصولش را کاهش می‌اعطا کرد.

راجع‌به کوشش گلکسی اس 20 نیز می بایست بگوییم که‌این دستگاه گه گاه آن‌قدر فوق‌العاده عمل می‌نماید که برخی امتیازات به دست آورده‌اش از نمرات کسب گردیده بوسیله گلکسی اس 20 اولترا هم بهتر میباشد.

در تست AnTuTu نسبتاًً گفته‌های ما در جمله قبلی تأیید می شود به گونه ای که اگزینوس 990 در مسئله CPU به ترازو 10 تا 17 درصد بهتر از اگزینوس 9820 جانور در گلکسی اس 10 پلاس (Galaxy S10 Plus) فعالیت می‌نماید.

با این اوصاف، نباید از سعی فوق‌العاده پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11 تعجب کنیم. نکته دیدنی اینکه این قطعه در طول فعالسازی نرخ‌های مرمت 60 یا این که 120 هرتزی هم امتیازات بالایی به تصویب رساند.

یک نکته که بایستی به آن اشاره کنیم این میباشد که قابلیت و امکان داراست بعضی وقتها گلکسی اس 20 هنگام اجرای قابل انعطاف‌افزارها و بازی‌های سنگین داغ نماید.

با این هم اکنون، پروسه داغ شدن این تلفن همراه در مقایسه با بقیه رقبا بسیار آهسته‌خیس فیس می دهد. بد وجود ندارد در اینجا به خیال داشته باشید که هر تلفن ملازمت و همراهی ممکن میباشد حین اجرا تست‌های توسعه یافته متعدد داغ نماید و گرم خواهد شد اما چیزی که هر گوشی را از دیگری متمایز می‌نماید این میباشد که بعداز سپری شد چه بازه هنگامی تلفن همراه داغ می شود و آیا در وضعیت حقیقی وواقعی هم این حادثه صورت می دهد یا این که نه؟. بر این مبنا، بعید میباشد مشکلی از این حیث با گلکسی اس 20 پیدا فرمایید به دلیل آن که سامسونگ بیشترین کارایی خویش را کرده تا با دقت به اندازه کوچک این دستگاه حرارت کمتری ساخت گردد.

 

 

 

دوربین

به خیال و خاطر اینکه تلفن همراه گزینه مشاجره ما بی آلایش‌ترین دستگاه خانواده گلکسی اس 20 می باشد، به طور طبیعیً در آن بی آلایش‌ترین ماژول دوربین عقب قرار گرفته میباشد. در فریم پشتی این گوشی، دو لنز 12 و یک لنز 64 مگاپیکسلی حضور یافته‌اند. بیان این نکته نیز ما یحتاج میباشد که در اس 20 پلاس، علاوه بر سه لنز جان دار در اس 20، یک سنسور تشخیص عمق هم وجود دارااست تا در مسئله به دست آوردن تصاویر پرتره و بوکه یاری هم اکنون یوزرها باشد. با این توضیحات و فارغ از دقت به اس 20 اولترا، خواهیم توانست این‌سیرتکامل داعیه کنیم که اس 20 یکی شایسته ترین دوربین‌ها را دارااست و در این باره حقیقتاً نادر نگذاشته میباشد.

با نگاه کردن به ویژگی ها فنی این دوربین‌ها نمی‌توانیم زیاد به تلاش خوب آن‌ها دلخوش باشیم. در پرچمداران نسل‌های قبل سامسونگ لنزهای تله فوتو توان کمتری داشتند البته اولترا واید توانا‌خیس بودند. ضمن اینکه در‌این جنس سال 2020 نبود تکنولوژی روزنه دیافراگم دوگانه سامسونگ برای لنز مهم 12 مگاپیکسلی به طور کاملً شم میگردد.

مطمئناً برای اینکه تفاوت‌ها و پیشرفت‌ها را مشاهده کنیم، می بایست اعتنا بیشتری داشته باشیم به این ترتیب عمل خویش را با لنز مهم استارت می نماییم. این حسگر از نوع S5K2LD و ایجاد کرد سامسونگ میباشد و روزنه دیافراگم f/1.8 را دارااست. برای مثال تجهیزات این لنز میتوانیم به Dual Pixel PDAF و اثبات‌سازی اپتیکال تصاویر اشاره کنیم.

لنز اولترا واید 12 مگاپیکسلی و S5K2LA با روزنه دیافراگم f/2.2 هم از لحاظ اندازه بزرگتر شد‌ه‌است. صحیح مانند سال پیشین، زمانی حرف از فیلمبرداری با آیتم Super Steady میگردد لنز اولترا واید به در میان می آید.

در غایت به دیدنی‌ترین خصوصیت اضافه گردیده به گلکسی اس 20 می‌رسیم که به عقیده سامسونگ یک کدام از مهم ترین عوارض توفیق این دستگاه در بازار خواهد بود. لنز 64 مگاپیکسلی با روزنه دیافراگم f/2.0 که Bright S5KGW2 اسم دارااست، می تواند به واحد سنجش 3 برابر به طور اپتیکال هیبریدی زوم نماید. اقتدار این حسگر روی صفحه عالی است البته آن‌طور که معین میباشد ترازو بضاعت آن برای بزرگ نمایی بسیار بالاتر از لنز مهم 12 مگاپیکسلی خواهد بود. این یعنی سامسونگ از میانه ویدیوها را برش داده و فرآیندهای غامض پردازش را به فعالیت گرفته تا آن جایی که ممکن میباشد سیستم زوم اپتیکال هیبریدی بتواند به واحد سنجش 30 برابر روی سوژه‌ها زوم نماید. اگرچه به کارگیری از واژه و کلمه اپتیکال عمل صدق هست اما پاره ای شک مارا درین در بین زیاد می‌نماید. در ضمنً، بایستی بگوییم که‌این حسگر میتواند به طور اپتیکال روند اثبات‌سازی تصاویر را اجرا دهد.

 

 

 

نرم افزار دوربین

قبل از اینکه در رابطه کیفیت تصاویر و ویدیوها سخن کنیم، بد وجود ندارد به نکاتی در خصوص رابط کاربری نرم افزار دوربین جانور در گلکسی اس 20 اشاره داشته باشیم. حقیقت آن میباشد که‌این نرم افزار در برخی بخش‌ها بسیار معمولی گردیده و در برخی نصیب بسیار بغرنج. از جملهً دکمه فعالسازی دستی HDR هم اکنون از در میان رفته و به مکان آن مورد HDR اتومات اضافه شد‌ه‌است.

از طرفی، هنوز هم رابط کاربری دوربین در بخش اعظمی از نصیب‌ها دربردارنده آیتم‌های متعددی است. به عنوان مثال، دکمه جانور در سمت و سوی چپ خیر فقط بین آپشن‌های 4:3، 1:1، 16:9 و Full سوئیچ می‌نماید بلکه درحال حاضر این قابلیت و امکان را آماده کرده تا مورد عکسبرداری باکیفیت 64 مگاپیکسلی نیز در دسترس قرار داشته باشد. آپشنی که به آن اشاره کردیم، به مکان استعمال لنز 12 مگاپیکسلی، از سنسور 64 مگاپیکسلی استعمال می‌نماید. در طی فیلمبرداری هم این بخش بسیار سرگردان‌کننده میباشد به گونه ای که آیتم‌های 1:1، 16:9، Full و 8K 16:9 را سوای هیچ‌سیرتکامل توضیح اضافه‌ای نشانه می دهد. شاید بتوانیم کارهایی که سامسونگ جاری ساختن داده تا رابط کاربری نرم افزار دوربینش بی آلایش‌خیس گردد را منطقی بدانیم اما قرار دادن کلیه مورد‌ها در یک بخش نمی‌تواند فعالیت صدق باشد. به علاوه، این مبادرت منجر حیران شدن یوزرها گردد.

با این درحال حاضر، شاید در کل گزینش مورد زوم مدنظر و بزرگ نمایی تصاویر و ویدیوها دشوار باشد البته کیفیت پایانی آنان بسیار خوب میباشد. به هر ترتیب، در سوی راست دکمه‌های اختصاصی زوم وجود دارا هستند که با دقت به نوع صحنه و سوژه گزینش گردیده حداکثر معیار بزرگ نمایی آن‌ها متعدد خواهد بود. برای مثالً، در وضعیت معمولی تصویربرداری، میتوانید به معیار 30 برابر زوم نمائید و در شرایط شب مقدار بزرگ نمایی 10 برابر خواهد بود و در ویدیوها هم قابلیت و امکان زوم کردن به ترازو 12 درصد مهیا شد‌ه‌است. درین فی مابین، به خیال اینکه سامسونگ گه گاه بزرگ نمایی را با برش تصاویر و ویدیوها جاری ساختن می دهد، تغییر‌و تحول پیکربندی در‌این نصیب قابلیت‌پذیر هست.

در منوی پیکربندی دوربین، مورد‌ها بسیار تر و تمیز قرار گرفته‌اند و هیچ مشکلی در اینجا نیست. بعضا آپشن‌ها نظیر HDR10+ در قسمت توسعه یافته (Advanced) مکان‌گیری کرده‌اند و آیتم Zoom-in هم به طور پیش‌فرض پر‌نور شد‌ه‌است.

نصیب گزینش رزولوشن ویدیوها هم رابط کاربری تمیزی داراست و در مواردی که نمی‌اقتدار یک مورد را تعیین کرد، فقط آپشن‌های در دسترس ظواهر میگردند. از جمله، با لنزهای 64 مگاپیکسلی و اولترا واید نمی‌قدرت ویدیوهای 4K و فول اچ‌دی با 60 قاب بر ثانیه ضبط کرد بدین ترتیب زمانی مبادرت به عکسبرداری با این لنزها می کنید، آیتم‌های نامبرده حذف می شوند. حالا در صورتی به پیکربندی بروید و وضعیت 60 کادر بر ثانیه را برگزینید، آیتم زوم کردن غیرفعال گردد. این واقعه به‌این خیال صورت می دهد که گلکسی اس 20 از لنز مهم 12 مگاپیکسلی برای فیلمبرداری بی آلایش فایده می گیرد اما برای ضبط ویدیوهای 8K سراغ لنز 64 مگاپیکسلی می‌رود.

در‌حالتی که حقیقتاً به فیلمبرداری با 60 کادر در هر ثانیه عشق و علاقه دارید، می بایست نخست آیتم 30 کادر بر ثانیه را برگزینید و آن گاه به نصیب چشم انداز‌یاب دوربین برگردید و پاره ای زوم فرمایید و سپس به پیکربندی بروید و دکمه 60 کادر بر ثانیه را پر‌نور کنید.

ضبط فیلم‌های Super Steady تنها با رزولوشن فول اچ‌دی جاری ساختن می شود. در اس 20 اولترا هم اینگونه اتفاقی چهره می‌اعطا کرد البته آن دستگاه مورد Super Steady را صرفا با لنز اولترا واید هماهنگ کرده بود اما نکته‌ای که اس 20 را متمایز می‌نماید آن میباشد که‌این تلفن همراه از حسگر اساسی فایده میبرد و پروسه فوکوس اتومات را نیز شکل میدهد.

در بین پیکربندی توسعه یافته، آیتم‌ای درنظرگرفته شده که به شما یاری می‌نماید تا رنگ پوست سوژه‌های جان دار در تصاویر سلفی را پاره ای طبیعی‌خیس فرمائید. در اینجا همینطور، یک‌سری مورد فیلمبرداری وجود داراست که در نصیب More قرار گرفته میباشد. در ضمنً، شما می توانید رابط کاربری نرم افزار دوربین را آن‌طور که خودتان میخواهید تغییر و تحول دهید.

آیتم Single Take برای آن تیم از اشخاصی که به مورد‌های مختلف عکسبرداری و فیلمبرداری عشق و علاقه‌ای ندارند کاربردی خواهد بود. کاری که‌این آپشن اجرا می دهد آن میباشد که با همگی لنزها عکسبرداری کرده و ویدئو کوتاه ضبط می‌نماید و هم زمان به یوزرها دریافت کردن عکس و فیلم از زوایای گوناگون را سفارش میدهد. بعد از آن در گالری تصاویر و ویدیو‌های باکیفیتی ذخیره میشوند. به طور کلی این آیتم برای اشیایی که همیشه در درحال حاضر جنبش کردن می باشند فوق‌العاده خواهد بود.

درین در میان در صورتیکه در پی تبدیل تصاویر به ویدیو‌های کوتاه میباشید، می توانید از آیتم Motion Photo و افکت‌های درنظرگرفته شده سود ببرید. خویشِ نرم افزار دوربین مورد‌ای برای ایجاد کرد فیلترهای خاصی دارااست که با اعتنا به تصاویر وارداتی این عمل را اعمال میدهد.

در کنار این آپشن‌ها، وضعیت Beauty هم قرار گرفته که اسلایدرهای گوناگون آن کاربردش را دو چندان نموده است.

در غایت به مراد ارتقاء کیفیت ویدیوها، سامسونگ بعضا امکان‌ها که در محصول ها سال‌های قبلش قرار داده بود را بدین دستگاه آورده میباشد که شرایط حقیقت افزوده یا این که آیتم اثبات کردن سوژه در کادر فیلمبرداری از آن گزاره هستند.

 

 

 

کیفیت تصاویر گرفته گردیده با لنز 12 مگاپیکسلی مهم

با خرید موبایل سامسونگ گلکسی اس 20 می توانید مطابق انتظار، تصاویر بسیار باکیفیتی بگیرید.

واحد سنجش جزئیاتی که درین عکس‌ها به تصویب رسیده‌اند کافی و مقدار نویز هم نادر میباشد. ضمن اینکه در مواقع موردنیاز HDR کار می‌نماید و تأثیر مثبتی میگذارد. اگرچه انتظار می رفت در بعضی جاها مانند سایه‌ها و نصیب‌های نادر نوروفروغ وضوح تصاویر ارتقاء یابد البته از اینکه روند پردازش عکس‌ها منجر افت کیفیت آن‌ها نمیشود، حقیقتاً خوشحالیم. هنگامی که نور و روشنایی کافی وجود داشته و کلیه موقعیت آماده باشد، سعی این لنز عالی خواهد بود و در‌این دربین تکنولوژی تشخیص چشم انداز بر طبق هوش تصنعی و مصنوعی هم نقش بسزایی دارااست. رنگ‌ها به هیچ وجه اشباع‌گردیده نیستند و نشانه می دهد که سامسونگ دقیقاً به عبارتی‌طوری عمل کرده که مشتریان انتظار داشتند.

در اینجا بد وجود ندارد مقایسه‌ای با تصاویر به تصویب رسیده بوسیله گلکسی اس 20 اولترا داشته باشیم تا ببینیم فرق دستگاه‌های ارزان‌خیس و گران‌خیس با یکدیگر چه می باشد. در ضمنً، برای اینکه متوجه پیشرفت پرچمداران سامسونگ طی یک‌سال اخیر باشیم، خروجی های گلکسی نوت 10 را هم ارزیابی می کنیم. تنها اعتنا نمائید که لنز اساسی گلکسی اس 20 اولترا 108 مگاپیکسلی میباشد.

تصاویری که اس 20 می گیرد، شباهت متعددی به عکس‌های گرفته گردیده با نوت 10 داراست و علی‌رغم اینکه مراحل پردازش تصاویر در اس 20 اولترا پاره ای گوناگون میباشد البته اعتنا رنگ‌ها یکسان بوده و جزئیات به صورت قابل‌توجهی به تصویب رسیده‌اند.

 

 

 

کیفیت تصاویر گرفته گردیده با لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید

سنسور اولترا واید سامسونگ که S5K2LA ISOCELL اسم داشته و روزنه دیافراگم f/2.2 دارااست، سعی قابل‌قبولی از خودش به تصویب خواهد رساند.

مطابق انتظار، کیفیت تصاویری که‌این حسگر می گیرد خوب میباشد. اما به طور طبیعیً نمی‌توانیم این عکس‌ها را بسیار بدیهی و روشن بدانیم البته به طور کلی رضایت ما‌را جلب می‌نماید. ضمن اشاره بدین نکته، در بعضا بخش‌ها شاهد کاهش جزئیات و مشقت دینامیک خواهید بود که تماماً طبیعی میباشد چون معمولاً لنزهای اولترا واید با اینگونه مشکلی مواجه میباشند.

با این اکنون، رنگ‌ها بسیار ظریف می باشند. خویشِ اپلیکیشن دوربین هم در مسئله کاهش انحرافات مرتبط با لرزش دست به خیر و خوبی فعالیت می‌نماید. در حالتی‌که میل دارید تا تصاویری که می گیرید وضوح بیشتری داشته باشند و حاضرید کادر دور و اطراف عکس‌ها کوچکتر خواهد شد، می توانید مورد مربوطه را از پیکربندی تعیین فرمایید. در‌این در بین، قابلیت و امکان داراست برخی تصاویر نویز متعددی داشته باشند که‌این رخداد هم به خیال و خاطر عمل الگوریتم‌های ارتقا وضوح شکل می‌پذیرد.

گشوده هم در اینجا سراغ اس 20 اولترا و نوت 10 می رویم.

دوربین اولترا واید اس 20 اولترا در مقایسه با نوت 10 عکس‌های بدیهی‌تری می گیرد چون نویز کمتری دارا‌هستند.

 


دقت داشته باشید که پرچمدار سال پیشین سامسونگ لنز 16 مگاپیکسلی اولترا واید دارااست.

 

 

کیفیت تصاویر گرفته گردیده با لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید در حالت معدود فروغ و روشنایی و شب‌ها

عکس‌هایی که با لنز اولترا واید گلکسی اس 20 می گیرید کیفیت قابل‌قبولی دارا‌هستند. در شرایطی که با تمرکز به آن‌ها نگاه فرمائید، مطمئناً متوجه می شوید که رنگ‌ها در تصاویر وضعیت کشیدگی دارا هستند و کنتراست در آن ها معدود شد‌ه‌است.

اما Night Mode تا حدودی حالت را بهتر خواهد کرد البته گشوده هم این مسئله به حالت صحنه و سوژه دارااست ولی کلاً تأثیر این مورد محسوس خواهد بود. در کل در عکس‌هایی که‌این موقعیت به تصویب می رساند رنگ‌ها اشباع گردیده‌اند براین اساس به کار گیری از این آپشن ارزشش را دارااست.

در مقایسه با خروجی لنز اولترا واید نوت 10، بایستی سنسور جانور در اس 20 را بسیار برتر و سرتر بدانیم. عکس‌های گرفته گردیده در شب به وسیله این تلفن همراه جزئیات را ظریف‌خیس علامت داده و این رخداد در حالی چهره میدهد که حتی شرایط شب هم خموشی میباشد. با این هم اکنون، بد وجود ندارد بگوییم که مشقت دینامیک و توجه رنگ در هر دو دستگاه به طور تقریبً یکی‌از است.

قابل ذکر میباشد که به خیال و خاطر دشوار‌افزار شبیه لنز اولترا واید در اس 20 اولترا، تلفن همراه آیتم گفت و گو ما و پرچمدار ارزان‌ارزش سامسونگ در سال 2020 تصاویر مشابهی می گیرند.

کیفیت تصاویر گرفته گردیده با لنز 64 مگاپیکسلی تله فوتو در حالت معدود نور و روشنایی و شب‌ها

صحیح مانند دو لنز گذشته، از لنز تله فوتو 64 مگاپیکسلی هم میتوانید در موقعیت معدود فروغ و روشنایی و شب‌ها استعمال فرمائید. متأسفانه تکنولوژی PDAF این حسگر در قبال Dual Pixel لنز مهم در مورد اعتنا و سرعت صحبت متعددی برای اعلام کردن ندارد. ولی چنان‌چه میخواهید از یک چشم انداز خاص عکسبرداری فرمایید این زمینه اهمیت چندانی نخواهد داشت اما در‌حالتی که از جایی که عکس می گیرید موقعیت خاصی دارااست، بهتر میباشد یک‌سری توشه تصویربرداری فرمائید تا شایسته ترین خروجی را ذخیره کرده و در دست داشته باشید.

متأسفانه Night Mode یا این که آیتم بزرگ نمایی برای این لنز تعبیه نشده که مقداری تعجب آور به حیث میرسد. با این هم اکنون، چنان‌چه وضعیت عکسبرداری در شب را به طور دستی فعال نکنید، می توانید به واحد سنجش 30 برابر روی سوژه و صحنه مدنظر زوم فرمایید.

حقیقت آن میباشد که بیش از این میزان بزرگ نمایی هم حقیقتاً در صورتی‌که روشنایی کافی نیست بی‌مضمون‌ میباشد براین اساس از اینکه سامسونگ اینگونه تصمیمی را اتخاذ کرده حقیقتاً خوشحالیم.

واحد سنجش بزرگ نمایی هنگام فعال بودن وضعیت عکسبرداری در شب به 10 برابر (10x) محصور می شود و هنگامی از این مورد به کارگیری میکنید، به طبعً موبایل را بایستی مقطع متعددی اثبات نگه دارید. توشه دیگر تکرار می کنیم که‌این عمل را می‌بایست با دقت به حالت صحنه اعمال دهید.

دوربین نوت 10 با امکان زوم 2 برابری در شب بهتر از اس 20 فعالیت می‌نماید. با این وجود، خروجی اس 20 نویز کمتر و کنتراست بیشتری دارااست. اما نوت 10 در موضوع شفافیت تصاویر بهتر عمل خواهد کرد هرچند مجموعاَ تلاش هر دو دستگاه نسبتاًً برابر میباشد.

زمانی تصاویر گرفته گردیده در شب به وسیله اس 20 را با مثال‌های به تصویب رسیده با اس 20 اولترا مقایسه میکنیم، حقیقتاً نمی‌توانیم امتیاز متعددی به پرچمدار ارزان‌خیس سامسونگ بدهیم به این دلیل‌که ضعف آن به طور کاملً دیده می شود.

 

 

 

ضبط ویدئو و کیفیت ویدیوها

آن‌طور که خویشِ سامسونگ هم داعیه کرده، گلکسی اس 20 دستگاه فوق‌العاده‌ای برای ضبط ویدئو به خصوص فیلم‌های 8K میباشد.

ولی قبل از اینکه راجع به کیفیت ویدیوها صحبت بزنیم، بایستی بضاعت و توان‌های این کالا در مسئله ضبط فیلم را شرح داده و توضیحاتی در رابطه امکان‌های آن در وضعیت نادر نوروفروغ و شب‌ها ارائه دهیم.

این موبایل آیتم‌های زیادی برای ضبط ویدئو دارااست البته اولی چیزی که در رابط کاربری مربوطه مشاهده خواهید کرد، دو آپشن زوم میباشد.

صرف‌لحاظ از اینکه می توانید معین فرمائید کدام دوربین فیلمبرداری را اعمال دهد، می توانید رزولوشن های متعدد را نیز برگزینید. این مورد‌ها عبارتند از:

1:1 (1440*1440 پیکسل)
فول (2400*1080 پیکسل)
720p با 30 کادر بر ثانیه
1080p با 30 یا این که 60 قاب بر ثانیه
4K با 30 یا این که 60 قاب بر ثانیه
8K با 24 کادر بر ثانیه

به طور پیش‌فرض مورد‌ها به‌سیرتکامل‌ای تهیه گردیده‌اند که فیلم‌ها با فرمت AVC ضبط خواهند شد و صداها هم با سیستم 48 کیلوهرتز ذخیره میگردند. شما همینطور می توانید از سیستم رمزگشای HEVC به کارگیری کرده و در مصرف فضای یاد داخلی صرفه‌جویی فرمائید. اما تفاوت دربین کیفیت‌های جانور زیاد وجود ندارد به این ترتیب زیاد فرقی نمی‌نماید که کدام مورد را گزینش میکنید.

فیلمبرداری کیفیت بالا 1080p منجر شود تا ویدیوهایی که در چنگ دارید بسیار کیفیت بالا باشند. در اینجا دو مورد 60 قاب بر ثانیه وجود داراست که تفاوت متعددی بین آنان مشاهده نمی شود و بیت‌ریت ارتقا نمی‌یابد. قابل ذکر میباشد که بیت‌ریت کیفیت 1080p با 30 یا این که 60 قاب بر ثانیه به ترتیب 14 و 21 مگابیت بر ثانیه هست. فیلم‌های 4K البته، دارنده بیت‌ریت بیشتری میباشند مجموعاَ در کیفیت‌های 30 یا این که 60 قاب بر ثانیه، بیت‌ریت به ترتیب 38 و 69 مگابیت بر ثانیه خواهد بود. یک نکته کلی که بایستی به آن اعتنا داشته باشید این میباشد که در‌صورتی‌که بیت‌ریت بیشتر را گزینش نمایید، وضوح ویدیوها کاهش خواهد یافت هرچند این واقعه به‌این راحتی‌ها مشاهده نخواهد شد.

هنگام عکسبرداری با لنز اولترا واید میتوانید یکی کیفیت‌های 1080p یا این که 4K را تعیین فرمایید. ضمن اینکه آیتم 60 کادر بر ثانیه برای هیچ کدام از این آپشن‌ها تعبیه نشده میباشد. حقیقت آن میباشد که فرق متعددی فی مابین ویدیوهای ذخیره گردیده با لنز اساسی و لنز اولترا واید نیست هرچند لنز دوم مشقت دینامیک محدودتری داراست و بعضی اوقات رنگ‌ها را به طور کشیده نماد می دهد.

 

 

 

کیفیت ویدیوها در وضعیت زوم گردیده

یک کدام از مورد‌های بخصوصی که در گلکسی اس 20 وجود داراست، شرایط فیلمبرداری در وضعیت زوم شد‌ه‌است. در واقع با این دستگاه میتوانید به ترازو 12 درصد روی سوژه مدنظر بزرگ نمایی نمائید و یا این که از دربین آیتم‌های 2x، 4x و یا این که 10x یکی از را برگزینید. ضمن اینکه همانند فرصت عکسبرداری، یک آیتم پنهان 3x در اختیارتان قرار گرفته که برای دستیابی به آن می بایست روی آیکونی که روی آن سه درخت حک گردیده ضربه بزنید.

گشوده هم مانند مجال عکسبرداری، فرایند زوم کردن روی سوژه‌ها بر عهده لنز 64 مگاپیکسلی تله فوتو میباشد تا این سنسور از سیستم اثبات‌سازی الکترونیکی و اپتیکال منفعت پیروزشود و در مواقع ما یحتاج اواسط ویدیوها را برش بزند.

همانند سنسور اولترا واید، این لنز 64 مگاپیکسلی هم نمی‌تواند در هر ثانیه 60 قاب بر ثانیه را به تصویب برساند بدین ترتیب می بایست با به عبارتی آیتم‌های 30 کادر بر ثانیه کنار بیایید. یک نکته تعجب آور آن میباشد که راهی نیست تا آیتم فیلمبرداری فارغ از غلو کیفیت بالا 4K را مشاهده کنیم. شایسته ترین طریق برای دستیابی بدین آپشن آن میباشد که با انگشتان خویش پاره ای زوم نمائید تا نشانگر مرتبط با تغییر و تحول لنز 12 به 64 مگاپیکسلی را مشاهده کنید. نو با این فعالیت هم ویدیوهایی که با سنسور 64 مگاپیکسلی ذخیره میشوند را خواهید روءیت کرد که برش خورده‌اند.

 

 

کیفیت تصاویر سلفی گرفته گردیده با دوربین جلوی 10 مگاپیکسلی

دوربین جلوی جانور در گلکسی اس 20 به عبارتی لنزی میباشد که پیش‌خیس در گلکسی S10e چشم بودیم هرچند در بعضی خصوصیات تفاوت‌هایی مشاهده می شود. برای مثالً روزنه دیافراگم در مال سال 2020 سامسونگ بزرگتر شد‌ه‌است.

از لحاظ کیفیت، نمی‌توانیم اعتراضی به‌این تصاویر داشته باشیم. مشقت دینامیک حیرت‌انگیز و اعتنا رنگ‌ها فوق‌العاده میباشد و مورد فوکوس اتومات هم به شایسته ترین صورت ممکن عمل می‌نماید. درین میان بعضا الگوریتم‌های هوش تصنعی هم به امداد موبایل می آیند تا پس‌قضیه را مقداری تار نمایند و تصاویر بوکه بهتری به تصویب برسند.

هنوز معین وجود ندارد چرا سامسونگ پافشاری داراست تصاویر سلفی که به تصویب می‌رسند را برش دهد. البته با این اکنون، خوش‌بختانه آیتم‌ای وجود دارااست که میتوانید آن را فعال فرمائید. بدتر اینکه، در خاطر دوربین ذخیره نخواهد شد که آخری آیتم‌ای که به کارگیری کرده بودید کدام آپشن بود به این ترتیب هر توشه که می خواهید سلفی بگیرید، بایستی آیتم مربوطه را از پیکربندی پر‌نور نمائید.

قابل ذکر میباشد که برای تصاویر سلفی، فیلترها و افکت‌هایی درنظرگرفته شده‌اند و اسلایدر طبیعی‌خیس آرم دادن رنگ پوست اشخاص هم در دسترس قراردارد.

 

 

 

موقعیت فوکوس زنده (Live Focus)

در غایت به نهایی نصیب کیفیت تصاویر گلکسی اس 20 می‌رسیم که به عبارتی پرتره می باشد هرچند سامسونگ آن را فوکوس زنده می‌نامد. شما از این مورد می توانید حین فیلمبرداری و عکسبرداری منفعت ببرید و از در میان افکت‌های جان دار نیز یک کدام از را به عمل بگیرید.

تصاویری که در‌این حالت به تصویب می‌رسند کیفیت قابل‌قبولی دارا‌هستند البته به خیال بسپارید که مغایر اس 20 اولترا و اس 20 پلاس، گلکسی اس 20 سنسور تشخیص عمق ندارد به همین استدلال ممکن میباشد الگوریتم‌های هوش تصنعی قسمت‌هایی از پس‌مورد را صحیح تشخیص دهند و برخی افکت‌ها به‌صحت عمل نکنند.

با این وجود، در‌صورتی‌که بشر صبوری می باشید و می توانید حوصله فرمائید تا الگوریتم‌ها عمل خویش را به نیکی جاری ساختن دهند و آن موقع عکسبرداری فرمائید، تصاویر پرتره فوق‌العاده‌ای در دست خواهید داشت.

 

 

 

رقبا و آلترناتیوها

در صنعت تلفن همراه‌های هوشمند، گلکسی اس 20 را بایستی یک پرچمدار کامپکت بدانیم. این دستگاه با بعدها میانگین و نمایشگر خیر چندان تعالی که نماد‌دهنده مراحل تلفن‌های هم پا در سالیان اخیر میباشد، چه به خواهید و چه نخواهید کارکشته و مقرون به صرفه به شمار می‌رود.

ادغام اندازه کامپکت به یار تجهیزات توانا یعنی از اکثری از دستگاه‌ها که خصوصیات فنی مشابهی دارا هستند یک رمز و گردن فراتر میباشد. در واقع صرفا موبایل که به لحاظ می رسد میتواند حریف خیر برای گلکسی اس 20 باشد، آیفون 11 پرو میباشد. این فرآورده اپل با تجهیزات شبیه و رابط کاربری متعدد، برای عده ای که نمی خواهند از بین دستگاه‌های اندرویدی موبایل بخرند، آلترناتیو فوق‌العاده‌ای خواهد بود. ولی بد وجود ندارد یاد آوری کنیم که مال سامسونگ نمایشگر بزرگتر و سریع‌خیس، باتری باظرفیت‌خیس و آیتم‌های شارژر متنوع‌تری دارااست. در سوی دیگر، آیفون 11 پرو از دید دوربین برتری خودش را دیکته می‌نماید و دوام باتری نسبتاً وقت گیر‌تری داراست.

 

 

 

حیث آخری

توده‌آوری تجهیزات دستگاه‌های پرچمدار به هم پا اختراع‌های امروزه دنیای تلفن همراه‌های هوشمند و از طرفی تعیین قیمت خوب برای یک دستگاه فعالیت بی آلایش‌ای وجود ندارد. حقیقت آن میباشد که در‌این صنعت که رقابت سخن نخستین را می زند، ارائه تجهیزات کفایت نخواهد کرد بلکه می بایست کالا را با قیمتی به فروش رساند که مشتری جذب گردد. موبایل گلکسی اس 20 اولترا پرچمدار فوق‌العاده‌ای میباشد که اعتنا هر کسی را به خویش جلب می‌نماید البته بها بسیار بالایی که برایش رقم خورده قابلیت و امکان دارااست بازدارنده از فروش بالای آن گردد.

درین در میان، گلکسی اس 20 آمده تا جبران خسارت ها نماید. استراتژی اتخاذ گردیده بوسیله سامسونگ برای انتخاب ارزش این دستگاه و تجهیزات ارائه گردیده برای آن تماماً نشانه می دهد که‌این شرکت کره‌ای در‌پی چه میباشد. در واقع ارزش بسیار زیاد اس 20 اولترا منجر می گردد که اس 20 دست کم از لحاظ ارزشی بسیار مقرون به صرفه به لحاظ بیاید.

با این وجود، حتی با آحاد استراتژی‌های هوشمندانه بازاریابی در جهان، مطمئناً اشخاص متعددی به‌این سود می‌رسند که بها یکسری میلیونی گلکسی اس 20 چندان هم ارزان وجود ندارد.

البته زمانی متوجه میشوید که‌این دستگاه عملکردش شبیه سعی اس 20 پلاس و برخیً اس 20 اولترا میباشد و به گذر زمان فرصت قیمتش کاهش می یابد، احتمال خواهید اعطا کرد که‌این موبایل در درازمدت به یکی پرفروش‌های سامسونگ تبدیل شود.

 

 

 

نقاط قوت

کیفیت ایجاد کرد بسیار بالا
اخذ تأییدیه IP68 ضد آب و ضد خاک
فایده‌مندی از اکثر تجهیزات گلکسی اس 20 پلاس و اولترا
طریق پباده سازی امروزی و مدرن
منفعت‌مندی از نرخ نوسازی 120 هرتزی
مجهز به نمایشگر AMOLED
منفعت‌مندی از اسپیکرهای استریو
همت فوق‌العاده و بسیار سریع پردازنده
دوربین عقب سه‌گانه و توانا
کیفیت بسیار بالای تصاویر گرفته گردیده

 

 

 

نقاط ضعف

سنسور اسکنر اثر انگشت تحت ورقه اکران ضعیف‌خیس نسبت به بقیه رقبا
داغ شدن تلفن همراه هنگام اعمال شغل های گرافیکی سنگین
دوام باتری بی آلایش
اقتدار معدود آیتم زوم یا این که بزرگ نمایی

 

bitly.com:

https://bit.ly/2RczGY1

tinyurl.com:

https://tinyurl.com/xb49wue5

yun.ir:

https://yun.ir/ozw3q2

1da.ir:

https://1da.ir/eLVMgL

b2n.ir:

https://b2n.ir/s56168