ما در‌این نوشته‌ی علمی به محاسبه و شناخت با طریق های ارتقا فشار آب خوا‌هیم پرداخت . به به عبارتی معیار که وجود آب در معاش دارنده مقام بسیار مهمی میباشد به به عبارتی نسبت هم شناخت با این طرز ها برای بالا بردن فشار آب نیزدارای اهمیت می‌باشد چرا‌که امروزه با بالا رفتن ترازو جمعیت و مصرف بی راه و روش از آب امروزه با خطاها متعددی مثلا کمبود فشار و یا این که دستیابی به آب مواجه می‌باشیم ، از این رو در دسترس بودن آب بهداشتی با وسعت و فشار مناسب برای اعمال شغل های روزانه از نیازهای اصلی و اصلی به حساب می آید به همین خواسته اینک روش های زیادی در سوئیت ها و بنا های ساختمانی مرتفع به عنوان شیوه های ارتقا فشار آب وجود داراست که برای رویارویی با این ایراد میتوان از آن استفاده نمود . در واقع می بایست بیان کرد افت فشار آب مصرفی در اکثر ساختمان ها جزء ایرادات رایج میباشد که امری نامطلوب و آزار دهنده میباشد که مواقعی زیادی درشکل گیری آن نقش دارا‌هستند که ما در‌پی به‌این مفاد اشاره خوا هیم نمود . مراد از فشار در معنای ساخت نیرویی جهت جابجایی مایعات از روش لوله کشی به محل آیتم به کارگیری است قابل ذکر میباشد این فشار آب با واحد توشه معرفی می‌گردد که هر توشه فشار برابر با 10 متر جابجایی مایعات است اما فشار آب اساسا اثبات نبوده و با دقت به ترازو نیاز متغیر میباشد البته به صورت مجموع معیار ایده آل فشار برابر با 5 توشه و فشار 4 توشه نشان فشار معدود و 6 توشه فشار بالا است. درین نوشته‌علمی شیوه های رفع این ایرادات را به عنوان نحوه های ارتقا فشار آب ارائه نموده اند که شکا با مطالعه آن می توانید تا حد قابلیت از بروز این قبیل خطاها دوری فرمایید .

 

  • انگیزه کاهش فشار آب ساختمان

همان طور که گفتیم امروزه ارتقاء جمعیت سبب ساز به بروز اشتباهات بخش اعظمی گردیده که مهم‌ترین آن قضیه ی کمبود و یا این که عدم دسترسی سهل و آسان به آب میباشد . قابل ذکر میباشد دارای اهمیت بودن این زمینه از این حیث میباشد که در معاش برای اجرا هرکاری به وجود آب  متعلق می باشیم. از این رو برای رویارویی با این قبیل ایرادات برای مثال مسئله زیر بودن معیار فشار آب میتوان از طریق های ارتقاء فشار آب برای حل این زمینه بهره مند شد چراکه امروزه یک کدام از معضلاتی که در اکثر سوئیت ها و شهرهای والا وجود دارااست، ایراد کمبود فشار آب مصرفی میباشد. میدانید که آب شهری پس از تصفیه در تصفیه منزل شهری و حذف آلودگی از روش کانال آبرسانی به واحدهای مسکونی منتقل و به مراد اعمال شغل های روزانه گزینه به کارگیری قرار می‌گیرد البته با دقت به ارتقا جمعیت و مصرف آب در هنگام جابجایی چهت نیل به محل آیتم به کارگیری در اکثر ساختمان ها با کمبود فشار آب مواجه بوده ویا گاها در برخی از ساعت‌ها روز تماما آب جدا گردیده که قطعا این قضیه جاری ساختن امور را با ایراد مواجه می نماید . سازه براین با درنظر داشتن نقش اساسی آب در معاش و در سمت حل این نقص‌ باید طریق های ارتقاء فشار آب دراین باره به فعالیت گرفته گردد ولی نکته ی دارای اهمیت قبل از مبادرت و استعمال این شیوه ها چک مواقعی میباشد که سبب به کاهش فشار آب شد‌ه‌است که ما پیرو ی مطالب  با ارائه ی اطلاعاتی به آن پرداخته ایم .

 

 

  • تراکم جمعیت در یک ناحیه :

گفتیم که قبل از به کار گیری طریق های ارتقا فشار آب نخست بهتر میباشد به نظارت مواقعی که سبب به بروز این تغییر تحول در کم شدن آب گردیده پرداخته گردد . برطبق این تعریف و تمجید او‌لین موردی که میتوان تحت عنوان یک علل عمده برای بروز این ایراد بیان نمود ، ارتقاء تراکم جمعیت در یک حیطه هست . به‌این مراد که با بالارفتن واحد سنجش جمعیت در هر ناحیه به به عبارتی ترازو نیز تقاضا برای دسترسی به آب هم بالا می رود یعنی مثلا در یک ساختمان به هرمیزان اشخاص بیشتری معاش می نمایند ممکن میباشد با مشکلاتی از قبیل عدم دسترسی سهل یا این که کمبود فشار آب مواجه بشویم به همین خواسته در‌این سیرتکامل مواقع برای مواجهه با این قیبل خطاها میتوان با استعمال ازنصب تجهیزاتی مثل پمپ آب وسعت و فشار آب را تا حد قابل توجهی ارتقاء اعطا کرد .

 

 

  • کاهش فشار آب ناگهانی :

قضیه دیگری که به عنوان علل کمبود فشار آب گزینه نظارت قرار میگیرد موضوع ی کاهش فشار آب به صورت ناگهانی میباشد که‌این قضیه میبایست پیش از استعمال طرز های ارتقا فشار آب در حیث گرفته گردد . به صورت کلی این واقعه در ساختمان به صورت ناگهانی فیس میدهد و در غایت سبب ساز به کاهش فشار آب سرد میباشد یا این که گرم میگردد که اگراین افت فشار فقط در زمینه‌ی آب گرم باشد ممکن میباشد ناشی از منبع تغذیه آب گرم نظیر آبگرمکن و یا این که پکیج باشد ولی در صورتیکه وقتی فشار آب به صورت ناگهانی کاهش بیابد این زمینه دیگر محصور به آب گرم نبوده و ممکن میباشد در اثر پارگی و نشتی لوله ها باشد که‌این نشتی در لوله های آب رفته رفته باعث به بروز نم و رطوبت در دیواره ها میشود و بنابراین می قدرت فساد را از این روش به راحتی تشخیص اعطا کرد. درنتیجه پیشنهاد میشود در آغاز سیستم گرمایشی ساختمان را گزینه ارزیابی قرار داده و اعتقاد و باور نتایج نمائید که ایراد از نشتی و یا این که فساد این امکانات نباشد آنگاه در سوی رفع این خلل از طریق های ارتقاء فشار آب به کار گرفت . ولی درصورت فساد سیستم های آبرسانی می قدرت همگی شیرهای آب را در وضعیت بسته نگه داشت اما اگرهمچنان کنتور آب در درحال حاضر چرخش بود علامت از نشتی و یا این که پارگی لوله های ساختمان را دارااست .

 

  • وجود رسوب در لوله ها و شیرآلات :

ازنمونه ی دیگری از مواقعی که سبب ساز کم شدن فشار آب میشود میبایست به وجود رسوب در لوله و اتصالات اشاره کرد. درواقع می بایست خاطرنشان کرد این رسوب ها به عبارتی فلزات سنگین داخل آب اند که پس ازمدتی به صورت آهک یا این که رسوبات گچی باطن لوله ها و اتصالات خویش را نمایان میسازند . این رسوبات در مسیر خروجی آب قرار گرفته و از جابجایی آب در درون لوله خودداری می نمایند که‌این دستور در غایت منجر می‌گردد آب با فشار خیلی پاره ای به مسیر خروجی رسد. براین اساس برای رفع این نقص‌ با به کار گیری ازروش های ارتقا فشار آب میتوان نسبت به حل این خلل مبادرت نمود اما با گزینه تحلیل دادن آراسته لوله و اتصالات نیز تاحد متعددی میتوان از ساخت و ساز این رسوبات خودداری نمود .

 

 

  • بسته بودن شیر آب مهم :

مثال ی دیگر از مواقعی که قبل از انجام نحوه های ارتقا فشار آب میبایست به آن دقت نمود درباره با شیر آب اساسی هست . همان گونه که می‌دانید آب از روش سیستم لوله کشی شهری به ساختمان ها میرسد و در باطن ساختمان ها نیز با استعمال از لوله کشی ها آب ما یحتاج برای اشخاص به محل آیتم استعمال جابجایی یافته و آب مصرفیشان تامین میگردد . در همین راستا برای در دست گرفتن ترازو آب ورودی به ساختمان از یک شیر یا این که فلکه ی اساسی در هر واحد استعمال می نمایند که با به کار گیری از شیرآب مهم در واحد های جداازهم می قدرت جریان آب را در اختیار گرفتن نمود و در بعضا مواقع مثل تعمیر و یا این که رفتن به یک هجرت زمان بر می اقتدار برای پرهیز از نشتی آب آن را در موقعیت بسته نگه داشت . قابل ذکر میباشد بعضی وقت ها وجود این شیرها خودش می‌تواند عاملی در سمت و سوی کمبود فشار آب باشد به‌این شکل که با نصفه گشوده بودن این شیر، آب با ترازو و وسعت زیر تری در کانال های آبرسانی توزیع می‌شود . به همین خواسته هم پیش از به کار گیری نحوه های ارتقاء فشار آب بهتر میباشد نخست سیستم آبرسانی را آیتم چک در اختیار بگذاریم تا نسبت به سعی آن یقین داشته باشیم .

 

 

  • به کارگیری از منبع ذخیره آب :

به علاوه موردها بالا یک گزینه دیگر که به عنوان طریق های ارتقاء فشار آب میتوان از آن استفاده کرد یا این که به نوعی یکی‌از شایسته ترین چاره ها درباره با حل این قبیل خطاها در ساختمان ها گزینه به کار گیری قراردادن منبع ذخیره به یار و همدم پمپ آب خانگی هست .این سیستم در فصل گرما و با بالا رفتن مصرف آب در برخی ساعتها شبانه روز فشار آب شهر کاهش مییابد نقش مهمی را اجرا می نماید چرا‌که مصرف کنندگان در طبقات بالای ساختمان ها و بخشها مرتفع خیس با کاهش فشار آب یا این که قطعی آب مواجه می گردند پس در واقع شایسته ترین طریق برای ارتقاء فشار در‌این‌صورت‌ استعمال از منبع ذخیره میباشد تا در مواقع قطعی آب بتوان آب را به راحتی به طبقات فراتر جابجایی اعطا کرد . ولی به کار گیری از پمپ آب هنگامی می‌تواند این قابلیت و امکان را داشته باشد که در کنار منبع آب قرار بگیرد .